Auteur : Mia Sheridan

Uitgeverij : Uitgeverij Zomer & Keuning

ISBN : 978 90 205 3625 6

ISBN e-book :978 90 205 3626 3

ISBN Audiobook : 978 90 205 3627 0

Waar te koop ?

De wensmuur is mijn eerste kennismaking met Mia Sheridan. De cover sprak mij meteen aan. Het mooie hekwerk, de ballerina, de kolibrie en natuurlijk de rode rozen. Een prachtige en uitnodigende cover dat perfect past  bij dit hartverwarmende verhaal. In haar dankwoord geeft Mia aan dat hoe ze dit verhaal in 2016 schreef en uiteindelijk in een donkere la liet belanden. Op aandringen van haar man heeft ze het uitgewerkt tot een roman en wat ben ik haar man hier dankbaar voor !

De wensmuur gaat over Clara en Jonah. Clara is een balletdanseres dat naar New Orleans is verhuisd. Mede door de inzet van haar vader is het Clara gelukt om van dansen haar werk te maken. Ze is een zwaan van het New Orleans ballet. Helaas zal haar vader haar nooit meer zien dansen. Hij heeft de ziekte van Alzheimer en zijn heldere momenten worden steeds zeldzamer. Clara hoort over het tragische liefdesverhaal van Angelina en John. Een verboden liefde op de  Windisle- plantage. Het verhaal krijgt haar in zijn greep en ze wil er meer van weten. Als zij op een dag haar wens : Help mij jou te helpen Angelina.

naar de beroemde wensmuur brengt ontmoet zij Jonah.

Jonah is een succesvolle advocaat dat een eenzaam en teruggetrokken bestaan leidt achter de muur van de Windisle plantage. In zijn verleden hebben er een aantal  traumatische gebeurtenissen plaatsgevonden. Jonah voelt zich verantwoordelijk voor de gevolgen van deze gebeurtenissen en schaamt zich voor de littekens die hij tot de dag van vandaag met zich meedraagt. Hij heeft zich voorgenomen om nooit meer achter de muur vandaan te komen. Al jarenlang gaat er een legende te ronde over de Windisle plantage.Nadat een voodoo priesteres een vloek heeft uitgesproken over  Angelina en John dwalen zij rond in de rozentuin van de plantage. De vloek kan worden verbroken wanneer een druppel van Angelina’s bloed in het licht wordt gebracht.

Omdat Jonah op de plantage woont vraagt Clara of hij haar meer wilt vertellen over deze legende. Jonah en Clara vinden elkaar in de eenzaamheid en groeien langzaam naar elkaar toe. Wat begint als een voorzichtige vriendschap eindigd in magische liefde.

Personages en schrijfstijl :

Het verhaal van Angelina en John speelt zich af in 1860 en het verhaal van Jonah en Clara speelt zich af in het heden. Je wisselt dus steeds af tussen het heden en het verleden. Je krijgt steeds nieuwe informatie waarbij je blijft afvragen hoe het verhaal zich verder zal ontwikkelen. Beide verhalen voegen op de juiste momenten in elkaar samen. Mia beschrijft op indrukwekkende wijze de pijn en het verlangen van beide hoofdpersonages waardoor je niet anders kunt dan meeleven en hier en daar een traan wegpinken. Het verhaal leest makkelijk weg en door de opbouwende spanning wordt je langzaam meegevoerd naar de climax.

Conclusie :

De wensmuur is een mooi, intrigerend en leerzaam liefdesverhaal dat je hart zal vervullen met warmte.

Wanneer je eraan begint zul je het niet meer willen wegleggen. Ik kan de wensmuur echt aanraden als je lekker wilt wegzwijmelen bij een verhaal vol hartstocht, liefde en een vleugje magie.