Zomerkind

Titel : Zomerkind

Auteur : Tamara Postma

Uitgeverij : Tamara Postma

E-book : 123 000 3178 614

Florine heeft het allemaal, ze heeft een geweldige baan als kinderarts, de liefste ouders, de leukste man en een prachtig huis. Als ze met haar man besluit om tijdens de huwelijksreis de pil de deur uit te doen hoopt ze snel zwanger te raken. Maar  dat blijkt toch niet zo makkelijk als verwacht. Alsof dat nog niet pijnlijk genoeg is blijkt beste vriendin Danielle in het geheim haar agenda te delen met Florines echtgenoot en voor ze het weet dreigt haar hele leven uit elkaar te vallen.

Personages en schrijfstijl :

Zomerkind is een eerste deel in een reeks van twintig. Het is een verhaal waarbij je van de ene cliché in de andere rolt maar is dat niet  juist de reden dat het zo heerlijk weg leest ? Zo’n verhaal waarvan je bij het eerste hoofdstuk al weet dat pietje met kaatje gaat en dat loesje daar een stokje voor steekt. Zo’n verhaal waarbij je jezelf met een tevreden diepe zucht nog even lekker in de kussens nestelt en jezelf klaarmaakt voor een heerlijke feelgood.

Doordat de personages in hetzelfde ziekenhuis werken en daar vervolgens een korte maar krachtige romance ontstaat heeft het wel wat weg van een doktersroman

… ala Greys anatomie.

Florine heeft een warme en liefdevolle band met haar ouders. Dit komt goed naar voren en je zou willen dat je aan de keukentafel kon aanschuiven voor een plakje van moeders cake. Florine krijgt alle ruimte om haar eigen fouten te maken terwijl haar ouders onvoorwaardelijk achter haar blijven staan. Ze mag wel zelf haar problemen opruimen en dat doet ze dan ook door hard te werken en zonder mopperen.

Florines echtgenoot Thomas lijkt met zijn overspelige gedrag overal mee weg te komen en Danielle heeft een kleine maar stormachtige rol die je inderdaad liever zo snel mogelijk ziet vertrekken.

Dokter Joost daarentegen is de guilty pleasure van het verhaal.

Conclusie :

Voor mij was dit een verhaal buiten mijn comfortzone. Toch las ik het boek in 2 dagen uit. Dus heel vervelend vond ik het niet buiten mijn comfort. Toch is voor mij het verhaal wel af. Want ook al is het een onderdeel van een serie, je kunt dit verhaal prima als standalone lezen. Ik heb erg genoten van mijn tijd met Florine.

©booksandblogs